DOC Kaas

Oer-Hollands

Oer-Hollandse kaas

DOC Kaas, een oer-Hollandse zuivelcoöperatie opgericht in 1895. De ‘roots’ van dit mooie bedrijf liggen in Drenthe, maar inmiddels leveren melkveehouders uit heel Nederland en deels uit Duitsland hun melk aan deze coöperatie. Generaties lang eerste klas melk – en daar mogen ze trots op zijn!

Van, voor en door de leden!

Een serieuze opfrisser voor DOC Kaas

Bij een bedrijf als DOC Kaas verwacht je ook een grootse online aanwezigheid. De online aanwezigheid van DOC Kaas was echter beperkt. De website was verouderd en de content op de website was niet meer up-to-date.

 

Zodoende is DOC Kaas bij ons terechtgekomen met de vraag om kritisch te kijken naar de huidige website en een nieuwe website neer te zetten, of beter gezegd: 2 volledig nieuwe websites en een op maat gemaakt extranet . Zo veranderde de opdracht van een enkele overzichtelijke website, naar 3 op zichzelf staande websites die gezamenlijk ook een geheel vormen.

Een uitdaging voor onze designers

3 websites die makkelijk te navigeren zijn, samen een overzichtelijk geheel vormen, maar toch als afzonderlijke websites gezien kunnen worden. Een uitdaging die onze designers graag aangingen.

 

Met de verschillende wensen in het achterhoofd is er een design neergezet wat van beide kanten voor positieve klanken zorgde. De 3 verschillende projecten zijn zo ontworpen dat het in een enkele oogopslag duidelijk is dat we kijken naar een website van DOC Kaas. De grote verschillen zien we onder andere terug in de functionaliteiten van de verschillende sites.

Strak, overzichtelijk en naar wens

Het omzetten van een website ontwerp naar een volledige functionele website is voor onze technische mannen een dagelijkse bezigheid. Toch merk je dat zo’n groot project als DOC Kaas anders aangevlogen moet worden. Zo zitten er verschillende elementen in de websites die wat extra denkwerk vereisten. Denk bijvoorbeeld aan het uitgebreide overzicht met de alsmaar veranderende melkprijzen.

 

Na het maken van de designs en het omzetten naar werkende websites komen altijd nog de feedbackrondes. De klant krijgt dan de kans om de website volledig door te nemen en feedback te geven op punten die ze graag anders zouden willen zien. Deze kans is goed benut door DOC Kaas, waardoor we samen tot een mooi eindresultaat zijn gekomen. Een eindresultaat bestaande uit www.dockaas.nl, www.dockaasbv.nl en een extranet voor de leden melkveehouders.

 

Daarnaast is het belangrijk dat een website goed te onderhouden is door de klant zelf. Ook bij DOC Kaas was er een duidelijke wens om zelf de website te kunnen onderhouden. Door gebruik te maken van het gebruiksvriendelijke WordPress is het eenvoudig voor de werknemers van DOC Kaas om zelf de website aan te passen en bij te houden. Zo kunnen aanpassingen aan de content eenvoudig intern uitgevoerd worden.

Eenvoudig klanten informeren

Het ontwerp is gemaakt, de website is gebouwd en de feedback is verwerkt. De nieuwe website is klaar voor gebruik en de bezoekers kunnen binnen stromen. Hoe zorgen we hiervoor? Door MailBlue in te stellen en nieuwsbrieven te versturen. Nieuwsbrieven met relevante informatie die ervoor zorgen dat de website meer bezoekers krijgt. Onze marketeers hebben het account aangemaakt, de templates gemaakt en zorgen voor ondersteuning wanneer er vragen zijn vanuit de klant.

 

Ben je benieuwd naar het eindresultaat? Neem dan vooral een kijkje op https://dockaas.nl/ en op https://dockaasbv.nl/.