Optimaliseer je werving met een werken-bij website

6 juli 2023

Een effectieve werken-bij website is van onschatbare waarde voor het aantrekken van nieuwe werknemers in de huidige krappe arbeidsmarkt. Daarnaast is het ook een geweldig middel voor het versterken van je employer branding. In dit artikel ontdek je hoe jij jouw werken-bij website kunt optimaliseren voor maximale online zichtbaarheid en succesvolle werving. Met onze tips haal ook jij het maximale uit jouw recruitmentstrategie.

Overtuig potentiële werknemers

Het belang van een converterende werken-bij website is tegenwoordig cruciaal, vooral in een krappe arbeidsmarkt. Het stelt je in staat om potentiële werknemers doelgericht aan te spreken en te overtuigen. Een goed ontworpen werken-bij website kan de slagingskans van je wervingsinspanningen aanzienlijk vergroten.

Spreek de juiste kandidaten aan

Een werken-bij website fungeert als een uithangbord voor jouw organisatie. Het stelt je in staat om jezelf als een aantrekkelijke werkgever te presenteren en potentiële werknemers alvast een kijkje te geven in de bedrijfscultuur en werkomgeving. Met boeiende storytelling en visuele content kun je je werkgeversmerk versterken, een positieve eerste indruk achterlaten en de juiste kandidaten aanspreken. Voor Het Ambacht hebben wij een vacature website gerealiseerd genaamd werkenbijeenbakker.nl. De website straalt op alle mogelijke manieren het ambachtsvak van bakker uit; sfeervolle afbeeldingen en illustraties maken het een echte blikvanger. Op de site kun je naast het reguliere vacatureoverzicht ook met behulp van verschillende filters snel bij de juiste en meest relevante vacatures komen.

Een geoptimaliseerde werken-bij website heeft meerdere voordelen:

■ Het verhoogt je online vindbaarheid en verbetert je zichtbaarheid op zoekmachines en jobboards.
■ Het creëert een plek waar werkzoekenden je organisatie beter kunnen leren kennen en de bedrijfscultuur kunnen ervaren.
■ Het biedt mogelijkheden voor eenvoudig zoeken, filteren en inschrijven voor job-alerts, waardoor de kans op het snel invullen van vacatures verder wordt vergroot.
■ Plaats waar mogelijk direct een sollicitatieformulier en zorg ervoor dat reeds bekende gegevens (zoals functie) niet weer ingevuld hoeven te worden.

Maak het eenvoudig

Op jouw vacature omgeving bied je een helder overzicht van al je openstaande vacatures. Door relevante filtermogelijkheden te implementeren, kunnen bezoekers eenvoudig zoeken op basis van hun persoonlijke voorkeuren. De bezoeker op de werken bij Fonville website de mogelijkheid om niet alleen op een vakgebied te filteren, maar kan er ook een straal rond een plaats en/of postcode ingevoerd worden. Daarmee krijgt de bezoeker veel relevante vacatures te zien.

Bij een vacature site zoals Jansen & de Wit kan de gebruiker zelf een functie invoeren om zo in combinatie met een postcode geschikte vacatures te ontdekken. Geen passende vacatures gevonden? Bied bezoekers dan de mogelijkheid om zich in te schrijven voor job-alerts, zodat ze op de hoogte blijven van toekomstige vacatures, en geef ze de optie om een open-sollicitatie in te sturen.

Wees duidelijk en transparant

Naast het optimaliseren van dit wervingskanaal, geven we graag enkele belangrijke tips om werkzoekenden te verleiden tot solliciteren. Het gebruik van visuele content, transparantie over arbeidsvoorwaarden en het vereenvoudigen van het sollicitatieproces zijn cruciale elementen om potentiële kandidaten te overtuigen om voor jouw organisatie te kiezen.

Positieve indruk achterlaten

Een goed ontwikkelde werken-bij website is een onmisbaar instrument in je wervingsstrategie. Het vergroot je online zichtbaarheid, versterkt je employer branding en trekt gekwalificeerde kandidaten aan. Zorg dat de website opvalt en een positieve indruk achterlaat en vergeet niet om een verwijzing van je corporate website naar je werken-bij website op te nemen. Heb je nog vragen of mogen wij ook voor jou aan de slag? Neem gerust contact met ons op. We staan klaar om je te helpen.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.