E-mail marketing
E-mail marketing wordt nog steeds veel gebruikt door bedrijven. E-mail is nog steeds een van de beste manieren om persoonlijk contact met je klanten te onderhouden. Omdat de kosten relatief laag zien, maar de Return on Investment hoog, wordt e-mail gezien als een kostefficiëntie manier van marketing.
Voordelen van e-mail marketing
Door een e-mailprogramma te gebruiken, zoals Mailchimp of MailBlue, kun je gelijk profiteren van alle voordelen. Hieronder hebben we de voordelen alvast op een rijtje gezet:
1. Versturen gaat eenvoudig en snel
Met een e-mailprogramma hoef je maar één keer een e-mail op te stellen. Deze mail kun je daarna gelijk naar grote groepen klanten sturen.
2. De opmaak is professioneel
Een e-mail kun je helemaal aanpassen naar je eigen huisstijl. Je kan ook lettergroottes, lettertypen en afbeeldingen toevoegen. Dit zorgt er allemaal voor dat jouw e-mailcampagne er professioneel uitziet.
3. Je blijft in beeld
Door je klanten periodiek een e-mail te sturen, kom je telkens weer onder de aandacht bij ze.
4. E-mail wordt beter gelezen dan social media
Een e-mail komt gelijk in de inbox van je klant terecht en de klant kan deze gelijk lezen. Een berichtje op social media raakt gauw verloren tussen alle berichten. De kans is groter dat de informatie beter overkomt via e-mail dan via social media.
5. De e-mails komen ook aan
Het programma waarmee je de e-mails verstuurd, zoals MailBlue, zorgt ervoor dat de e-mails in de inbox terechtkomen in plaats van in de ongewenste mail. Zo weet je zeker dat jouw klanten de e-mail daadwerkelijk ontvangen.
6. Meer bezoekers naar je website
Door in je e-mail links en call-to-actions op te nemen kun je jouw klanten makkelijk doorsturen naar de website. Zorg er dan wel voor dat de e-mail en de pagina op elkaar aansluiten. Meer verkeer naar de website wordt ook gewaardeerd door Google.
7. Alles is meetbaar
Een ander voordeel van een e-mailprogramma is dat alles gemeten en bijgehouden wordt. Zo kun jij makkelijk zien hoe jouw e-mail het gedaan heeft. Gegevens die je kunt zien zijn onder andere hoe vaak de e-mail geopend is, hoe veel er doorgeklikt wordt en welke links het beste werken. Zo kun jij jouw volgende e-mail weer optimaliseren.
8. Persoonlijk contact met je klant
Jouw klant aanspreken met de voornaam is eenvoudig met een e-mailprogramma. Ook kan jouw klant aangeven welke informatie zij willen ontvangen en met welke frequentie. Zo kun jij gericht een e-mail versturen op basis van wat de klant wil.
9. Relevantie informatie versturen
Geen enkele klant is gelijk. Met een e-mailprogramma kan jij je klanten indelen in groepen op basis van interesses. Als je informatie hebt die aansluit bij een groep, hoef je maar één e-mail te maken en te verzenden naar die groep. De klant krijgt dan relevante informatie op basis van zijn interesses.
10. Goedkoop
Het enige wat geld kost aan e-mailmarketing zijn de uren die jij nodig hebt voor het maken van een e-mail. En soms voor het e-mailprogramma, afhankelijk van de grootte van jouw klantenbestand. En met een hoge ROI is e-mail marketing ontzettend efficiënt.
E-mail marketing en privacy
Het versturen van e-mails mag niet zomaar. De klanten moeten zelf hebben aangegeven door middel van een opt-in dat zij de e-mails willen ontvangen. Belangrijk is dat het vinkje voor het aanmelden van de e-mail niet aangevinkt staat. Dit moeten klanten zelf doen. Daarnaast moet in elke e-mail een mogelijkheid tot uitschrijven staan.
Online vooruit met Webba
De marketeers van Webba kunnen je helpen met het maken van een strategie, maar ook met de uitvoering en creatie van de mails. Wij maken gebruik van de programma’s Mailchimp en MailBlue. Het voordeel hiervan is dat wij rapportages kunnen maken van de e-mailcampagnes. Zo weet jij altijd wat jouw e-mailcampagne oplevert.
Snel beginnen met e-mailmarketing?
Wil jij snel genieten van alle voordelen van e-mailmarketing, maar weet je niet waar je moet beginnen? Neem dan snel vrijblijvend contact met ons op. Wij kunnen jou helpen met een e-mail strategie die past bij jouw bedrijf.