Ruma Rubber

Samen werken aan een sterk merk

Wat? Strategie
Voor wie? Ruma Rubber
Europees trendsetter

Met meer dan 250 eigen recepturen is Ruma Rubber Europees trendsetter in rubber. De core business is het bekleden van walsen, waarmee ze onbetwist marktleider in de Benelux zijn. Ruma Rubber brengt voortdurend vernieuwing binnen de markt.

Merkidentiteit en merkstrategie

Ruma Rubber was op zoek naar een bedrijf die kon helpen bij het neerzetten van een merkidentiteit en een merkstrategie. Hiervoor zijn ze bij ons en bij een andere partij uitgekomen. Op deze manier werken wij nu samen met Villa5 om strategische sessies te geven waarbij de merkidentiteit en de merkstrategie neergezet worden.

”Ruma Rubber: Perpetual perfection”

Merkidentiteit

De merkidentiteit van een bedrijf is meer dan enkel het logo of het product. Het is de algemene indruk die je achterlaat bij de consument, en de herkenbare merkattributen die jou onderscheiden van je concurrent. Voor Ruma Rubber was het essentieel om een sterke merkidentiteit neer te zetten om hierop voort te kunnen bouwen. Wanneer je niet duidelijk hebt wat je eigen identiteit is kun je deze ook niet overbrengen op de consument.

Merkstrategie

Een merkstrategie is eenvoudig gezegd het plan om je merk te creëren, te laten groeien en te ondersteunen. Door hier een plan voor op te stellen creëer je duidelijkheid over de doelen die je wilt bereiken met je onderneming. Verder bouwend op de merkidentiteit van Ruma Rubber zetten we in samenwerking met Villa5 een merkstrategie neer. Deze strategie helpt Ruma Rubber met het behalen van de verschillende doelen.

Teamwork als een (web)baas

Kirsten Picek Directeur marketing & sales
Tom Jonkman Online marketeer
Melvin Brandjes Senior UI/UX designer

Kieft All Office

Kieft All Office arrow previous project